Sagt om Mediehjälpen

”Eftersom vi alla är vårt eget varumärke och mer eller mindre delar med oss av vårt jobb och privatliv, framför allt i sociala medier, är det viktigt att veta vad man gör varje gång man publicerar något. Mediehjälpen ger enkla och konkreta tips, för de som har med media att göra i sitt dagliga värv eller för den som bara exponerar sig i sociala medier. Hur göra och tänka rätt från början? Ta del av tipsen och råden!”

Frida Boklund, regionchef, Företagarna i Jönköping och Östergötlands län

 

”Innehållet i denna bok är mycket verklighetsbaserat och man känner igen sig i de situationer som kan uppstå. Värdefulla tips och råd, som gör att man känner sig säkrare i sin roll när man utsätts i en krävande intervju”   

Annika Pettersson, sportchef, Svenska Motorcykel- och Snöskoterförbundet SVEMO

 

”Tack vare den otroligt snabba utvecklingen av sociala medier ställs idag helt nya krav på oss politiker. Att inte ha förmågan att hantera det höga tempot och själv vara den som sätter agendan i bruset ger sämre förutsättningar att föra fram ett budskap. Det här är en bok som ger såväl bakgrunden som konkreta råd om tillvägagångssätt för att lyckas i det nya medielandskapet.”

Tony Ring, oppositionsråd för Moderaterna i Karlskoga kommun

 

”Hur förhåller vi oss till traditionella media när USA:s president väljer sin egen Twitter-kanal framför nyhetsbyråer? Maktförhållandet mellan privatpersoner, politik och media håller på att skifta och det är den som gör bäst omvärldsanalys som kommer kunna påverka utvecklingen mest. Ett bra sätt att göra sin omvärldsanalys är att bli medveten om hur media och kommunikation fungerar. Den här boken sammanfattar på ett mycket förtjänstfullt sätt de viktigaste delarna och hur du kan använda dem till din fördel.”

Johanna Palmér, vd Östsvenska Handelskammaren

 

Jag är säker på att en sån här bok hjälper många att undvika onödiga misstag och att kunna orientera sig i ett alltmer splittrat och komplicerat medielandskap. Jag använder själv Facebook och Twitter regelbundet och försöker därigenom berätta för mina medborgare och andra intresserade om min vardag som politiker och den strategi jag arbetar efter. Baksidorna finns där också. Med hot, hat, förlöjligande och annat som inte är acceptabelt eller önskvärt. Men det finns där. Jag tycker all hjälp man kan få, med böcker som Mediehjälpen, är välkommet och det väcker viktiga tankar och samtal om media, medias roll och sociala media som vår vardag.

Niklas Nordström, Business Sweden (ordförande) och kommunalråd (S) i Luleå